Analiza SWOT jest metodą, która opisuje jak działa firma (albo pokazuje położenie firmy) w kategoriach tych czynników, które mają największy wpływ na działalność przedsiębiorstwa.
Analiza SWOT polega na zidentyfikowaniu silnych i słabych stron danej firmy (jej wewnętrznych zasobów i możliwości), oraz na rozpoznaniu szans i zagrożeń jakie stają przed firmą (czynniki zewnętrzne dla przedsiębiorstwa).
Silne i słabe strony są czynnikami wewnętrznymi dla firmy np.: jakość produktu, kwalifikacje kadry zarządzającej (oba te czynniki mogą być także słabościami jeżeli jakość produktu jest niska czy zarządzanie jest złe).
Szanse i zagrożenia są zewnętrznymi czynnikami, np. rozwój całego nowego rynku (szansa), czy pojawienie się na rynku nowych konkurentów (zagrożenie).
Jak waszym zdaniem stworzyć dobrą analizę SWOT i czym się wspierać przy jej opracowaniu ??
szanse i zagrożenia można wypisać ze względu na analizę mikrootoczenia- tutaj można się posłużyć analizą 5 sił Portera oraz analizę makrootoczenia, gdzie można się wesprzeć analizą PEST. (czynniki polityczne, ekonomiczne, społeczno-prawne, technologiczne).
Silne i słabe strony to zwyczajnie dobra znajomość własnego przedsiębiorstwa (tudzież pomysłu) z jego wadami i zaletami.
www.marketingwpig...